tag:blogger.com,1999:blog-2429415429801532888.post3135555240371530016..comments2020-06-29T06:39:35.518+02:00Comments on Min bröllopsblogg: Bröllopsvisning på Radisson BLU, LinköpingFridahttp://www.blogger.com/profile/09250125394512257744noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-2429415429801532888.post-37454283700903284832010-04-27T07:51:17.613+02:002010-04-27T07:51:17.613+02:00Hej!
Var inte på mässan men känner igen den där at...Hej!<br />Var inte på mässan men känner igen den där attityden från besök på både Helles och Make-Up Store. <br /><br />Jag skulle vid ett tillfälle gå brudvisning och skulle till den prova ut klänning hos Krinolin/Helles. Kvinnan var ju överhuvudtaget inte intresserad av att välja ut någonting som passade mig utan plockade fram det fulaste som fanns i butik och som dessutom var ett par storlekar för stor och lång. När hon skulle ta in och lägga upp klänningen använde hon säkerhetsnålar då hon "inte ville förstöra klänningen i onödan". Istället syntes dessa nålar på långt håll och hela klänningen såg slafsig ut. Även övriga tjejer i brudvisningen hade fått samma bemötande vilket jag finner oacceptabelt. Visning eller riktigt kundbesök - det spelar ingen roll, hon måste ju vilja sälja sina klänning och det sker genom att representera sig själv på bästa möjliga sätt.<br /><br />Jag tror att hon vet att Linköpingsfolk kommer gifta sig oavsett om hon fjäskar för dem eller ej. Kunderna kommer utan att hon behöver jaga.<br /><br />Vad beträffar MUS så tycker jag att de har en överjävligt högfärdig attityd när man besöker butiken. Är man inte "modellsnygg" utan behöver lite mirakelmedel för att täcka över blemmorna så är man inte en uppskattad kund. Jag fick vid ett tillfälle presentkort på sminkning med produkter till presentkortets värde. Jag försökte vid 4-5 tillfällen boka en tid för att komma på konsultationen. Eftersom jag ville få en festsminkning ville jag göra den i samband med någon form av tillställning. Det skulle ju kännas ganska meningslöst att gå hem och lägga sig i soffan med fin festsminkning liksom... Anyhow, vi lyckades inte boka in en enda tid och varje gång jag försökte propsade personalen på att jag skulle komma en tisdag kl. 10, "för då var det inga brudar/baltjejer inbokade". No shit Sherlock! Slutade med att jag ledsnade, fräste till och bad om att få produkterna istället. Aldrig mer MUS för min del efter den upplevelsen!<br /><br />Så längsta kommentaren jag någonsin skrivit... men nu fick jag reagera av mig lite bitterhet. Tack :-)Malinnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2429415429801532888.post-8810547088577648622010-04-26T20:58:38.432+02:002010-04-26T20:58:38.432+02:00Usch vad trist med sån attityd. Samtidigt blir jag...Usch vad trist med sån attityd. Samtidigt blir jag varje gång förvånad över att de inte fattar bättre.. varför betala för en monter om de inte vill ha kunder?<br /><br />Katja <br />http://giftassugen.blogg.seUnknownhttps://www.blogger.com/profile/11876341539830124542noreply@blogger.com