onsdag 30 mars 2011

Vigselringar

Igår svängde vi förbi Guldmagasinet på Ikano-huset efter jobbet. Bröllopet närmar sig med stormsteg och senast vid midsommar måste vi ha beställt ringarna.

Den här ringen har jag visat er förut. Det är den stilen det lär bli för min del, smalare än förlovningringen och med stenar runt om.
MEN, i butik kostade den 7,500kr, medan den på internet kostade endast 5,300kr. Skapligt stor skillnad!

Mailar fram och tillbaka med Vigselbutiken.se men de är otroligt dåliga på att ge bra svar. De svarar fort men de svarar inte på alla frågor man skriver samt upprepar svaren när man ställer andra frågor.
Typ:
"Om jag gör ringen lägre som ni rekommenderar, vad blir det för pris då?"
"Priset för blabla är ...."
"Ok, det blir samma pris även om jag ändrar den alltså?"
"Ja, tillverkaren har ett tillägg vid ändringar"

Ehhh, va? Där svarar han ju både ja och nej samtidigt? Jag skrev tillbaka vänligt men bestämt och ifrågasatte vad han menar. Får se vad de svarar...

1 kommentar:

  1. Härligt att du är tydlig och kostnadsmedveten! Det där med "stormsteg" håller jag dock inte med om riktigt. Ringen är jättefin!

    SvaraRadera