lördag 24 juli 2010

Lokal bokad!

Igår när vi ändå var ute på Tornby så åkte vi förbi Kaga Bygdegård som alla pratar om.
Jag har varit där en gång tidigare då jag arbetade som servitris på ett bröllop. Men det var länge sedan och Robert hade aldrig varit där. Vi hade inte bokat tid med någon utan vi kikade lite utanför bara.

Robert är jättekräsen vad gäller lokal och han var nog inte 100% nöjd men jag förklarade att det är det bästa vi kan hitta med våra förutsättningar och krav.
Det är billigt, det finns ett bra kök, en scen, lokalen tar 100pers och vi ska bjuda ca 50pers så det blir inte trångt.
Samt att de enda restriktioner de har är att man ska stänga ytterdörren och fönstrena på framsidan kl 00 med tanke på grannarna.

De andra lokalerna har haft regler som: ingen musik, tyst efter kl 23, endast alkohol till maten, måste beställa mat genom dem, måste beställa alkohol genom dem, måste ha deras personal där osv osv.

Så det här kommer bli toppen! Blir en liten bit att åka eftersom vi gifter oss i Slaka som ligger på andra sidan av stan. Men det är ju inga 5 mil vi pratar om.
Ska se om jag kan googla fram en bild.

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar