söndag 21 februari 2010

Frieriet

R hade berättat att ringarna hade kommit och jag vet att han inte kan hålla på saker allt för länge. Så jag misstänkte helgen innan den 6/2 att han skulle göra det den 6e (eftersom att det är "vår" dag). Jag tänkte också att han nog skulle göra det med en romantisk middag på kvällen.

Jag blev magsjuk natten mellan onsdagen och torsdagen.
Sov mig igenom hela torsdagen eftersom jag i princip inte sovit något under natten men magsjukan var borta och likaså aptiten.
Var väldigt matt hela fredagen, fortfarande var magsjukan borta och aptiten med.

På lördagen var det dags för Modenas 3års kalas. Robert väckte mig med frukost på sängen. Jag hade ingen matlust alls så efter typ 2 timmar fick jag i mig två tuggor av mackan och tre klunkar av oboyen. Yoghurten förblev orörd.
Efter ett tag gick jag in i badrummet och försökte väcka liv i liket som stod framför mig i spegeln. Tvättade ansiktet, smörjde in med krämer. Filade naglarna, noppade ögonbrynen m.m.
När jag kom ut stod han där väntandes och sa: "älskling, jag har något jag vill säga". Så backade han lite och gick ner på knä och frågade "vill du gifta dig med mig?".
Så fint! Jag som hela tiden intalat honom att man inte behöver göra så stor grej av det (han var skadad av alla frierier man ser på tv) och det blev perfekt!
Så bäddade vi ner oss i sängen igen och mms:ade mamma och ringde hans pappa.

Bilden vi mms:ade till mamma:

1 kommentar:

  1. Spännande att följa. Jag har börjat skriva lite på bröllopsbloggen idag. Men jag ska inte börja förrän jag har ett lager med inlägg. Idag blev det fakta, inspiration om Save the date. Ha det toppen. Kramen

    SvaraRadera