söndag 25 april 2010

Bröllopsvisning på Radisson BLU, Linköping

Vi var på bröllopsvisningen sen som jag skrev om.
Men den var väldigt liten... Ca 10st utställare och när vi kom dit gick alla modellerna runt i lokalen. Så när det väl var dags för själva visningen så tyckte vi att vi redan sett allt.

När vi gick förbi Helles Sömnads monter välkomnade hon oss inte, tittade knappt ens faktiskt och jag såg att det stod en skål med lappar i på bordet (alltså någon typ av tävling) men det sa hon inget om och det fanns ingen information.
Vid Makeup Store's bord så stod 3-4 modeller och snicksnackade med killen som jobbar där och tjejen från Helles Sömnads vilket innebar att de tog upp hela montern, likamed vi kunde inte se ett skit och det var ingen som besvärade sig att fråga om vi ville ha hjälp eller ens flytta på sig.

Jag är allergisk mot sådant. Detta gör att jag kommer INTE handla min klänning hos Helles Sömnad och jag kommer INTE göra sminkningen hos Makeup Store .

2 kommentarer:

  1. Usch vad trist med sån attityd. Samtidigt blir jag varje gång förvånad över att de inte fattar bättre.. varför betala för en monter om de inte vill ha kunder?

    Katja
    http://giftassugen.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Var inte på mässan men känner igen den där attityden från besök på både Helles och Make-Up Store.

    Jag skulle vid ett tillfälle gå brudvisning och skulle till den prova ut klänning hos Krinolin/Helles. Kvinnan var ju överhuvudtaget inte intresserad av att välja ut någonting som passade mig utan plockade fram det fulaste som fanns i butik och som dessutom var ett par storlekar för stor och lång. När hon skulle ta in och lägga upp klänningen använde hon säkerhetsnålar då hon "inte ville förstöra klänningen i onödan". Istället syntes dessa nålar på långt håll och hela klänningen såg slafsig ut. Även övriga tjejer i brudvisningen hade fått samma bemötande vilket jag finner oacceptabelt. Visning eller riktigt kundbesök - det spelar ingen roll, hon måste ju vilja sälja sina klänning och det sker genom att representera sig själv på bästa möjliga sätt.

    Jag tror att hon vet att Linköpingsfolk kommer gifta sig oavsett om hon fjäskar för dem eller ej. Kunderna kommer utan att hon behöver jaga.

    Vad beträffar MUS så tycker jag att de har en överjävligt högfärdig attityd när man besöker butiken. Är man inte "modellsnygg" utan behöver lite mirakelmedel för att täcka över blemmorna så är man inte en uppskattad kund. Jag fick vid ett tillfälle presentkort på sminkning med produkter till presentkortets värde. Jag försökte vid 4-5 tillfällen boka en tid för att komma på konsultationen. Eftersom jag ville få en festsminkning ville jag göra den i samband med någon form av tillställning. Det skulle ju kännas ganska meningslöst att gå hem och lägga sig i soffan med fin festsminkning liksom... Anyhow, vi lyckades inte boka in en enda tid och varje gång jag försökte propsade personalen på att jag skulle komma en tisdag kl. 10, "för då var det inga brudar/baltjejer inbokade". No shit Sherlock! Slutade med att jag ledsnade, fräste till och bad om att få produkterna istället. Aldrig mer MUS för min del efter den upplevelsen!

    Så längsta kommentaren jag någonsin skrivit... men nu fick jag reagera av mig lite bitterhet. Tack :-)

    SvaraRadera