måndag 11 juli 2011

Lokalen bekräftad!

Nu har jag bekräftat bokningen av lokalen.

Vi ska ha festen på Kaga Bygdegård och jag bokade ju redan för 1 år sedan. Sedan jag bokade har det dock hänt mycket.
Mannen jag bokade av har gått bort och det han sa till mig gällande bokningen stämde visst inte. Jag fick priset 2.600kr inkl städning.
När vi sedan kollade på lokalen sa kvinnan vi träffade att i det priset ingick inte alls städning och dessutom tillkom det en summa ifall man ville hyra övervåningen också. Mannen var visst gammal när jag hade pratat med honom och "han måste ha sagt fel". Nu hade de dock fått problem med grannarna och därför skulle de ske lite förändringar i framtiden. Men det var väl ok, och det var inte mer med det tyckte vi.

Nu när jag bekräftade sades det att nu var priset 3.500kr för hela huset inkl städning. Men eftersom vi endast vill ha nedervåningen så fick vi priset 3.100kr inkl städning. När man säger inkl städning så innebär det dock givetvis att man ställer tillbaka alla möbler som dem var när man kom, har diskat och ställt undan all disk och slängt allt skräp.

Som tur är har jag en väldigt snäll mamma. Jag hoppas dock att det finns någon mer som gärna hjälper henne. Annars får vi helt enkelt åka förbi lokalen dagen efter "på vägen" hem.




Bild stulen från Dessi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar