lördag 7 maj 2011

Bridezilla-moment?

Är detta ett bridezilla-moment?

Jag köpte en ny brudklänning i London (nej, ska bara använda en utav dem) och när jag satt och la in alla bilder från resan hann fästmannen få syn på den bland alla andra bild-ikoner.
Men jag tänkte att det inte var sån big deal eftersom han knappt såg (vill att han ska bli överraskad på bröllopsdagen)...

Först idag (!) säger han att han nog håller med min mamma som sa att den nya är jättefin men kanske inte som brudklänning. Att min mamma säger så är inte förvånande. Hon gillar traditionellt och enkelt, men när han yttrar sig blir jag förbannad!

KUL! Han gillar inte klänningen som jag själv anser är den finaste jag sett och som är så jag! Slutade med att vi hade en lång diskussion och jag blev irriterad på att han ens sa något (han borde varit tyst) och han blev irriterad för att jag överreagerar.

Att han säger att han blev orolig för att den skulle vara för cerise men att han litar på mig när jag säger att den inte är det, hjälper ju knappast. För alla människor uppfattar ju saker och ting olika, så när vi väl ses på bröllopsdagen så kanske han inte alls tycker som jag, utan tycker den ser helt fel ut. Skitkul!!!
Så nu kommer jag gå och känna en oro för att han inte kommer tycka som jag.

Jag som var så lycklig för att jag hittat den rätta...

6 kommentarer:

  1. Det viktigaste är att du tycker om och trivs i den. Jag är helt säker på att din blivande make kommer tycka att du är det vackraste han sett ändå, även om du så kommit in i en sopsäck.

    Jag är också en av alla som "råkat" köpa en till klänning för man blivit så förälskad i en ny, dock har jag inte sett den irl än utan bara på internet men väntan är olidlig tills klänningen kommer! Har du inga kort på klänningen så man får se? :) Min mailadress är: rebecca_hultgren@hotmail.com

    Jag tycker det är härligt med brudar som vågar bryta traditionen vad gäller brudklänning, men tyvärr är jag lite feg själv!

    Kramar Rebecca

    SvaraRadera
  2. Hur cerise den är beror kanske på vad man jämför med.. Jag tror att när han väl ser dig så är det inte färgen som han lägger märket till utan hur vacker du är.. Den kanske ser mer cerise ut på bilden än den är i verkligheten?
    Ta den du trivs bäst med för då blir du vackrast!! =)

    SvaraRadera
  3. Frida bli inte ledsen. Det är bådas bröllop! Båda får tycka men ni ska komma överens. Ni ska ju dela livet med varandra. Vad jag tycker spelar ingen roll. Båda klänningarna ÄR vackra. Min åsikt är bara att den första passar bättre som bröllopsklänning. Du kan väl använda båda tillslut.

    SvaraRadera
  4. I detta fallet måste ja säga att ja tycker att du ska lyssna på din blivande man. De e ju lika mycket hans stora dag, även han måste få känna att dagen blöev precis som han önskat!

    Dessutom tycker ja int du har rätt att bli förbannad på honom! Du måste ju respektera hans åsikter lika väl som han ska respektera dina... Ja tycker klänningen, precis som hans kläder, ska man komma överens om tillsammans! De e ju ER dag!

    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Äsch, vad vet killar om sånt egentligen! Om MIN sambo hade sett den klänningen JAG ska ha, så hade han nog rynkat på näsan och tyckt att den var "för mycket". Det tyckte till och med jag själv första gången jag såg den. Men när jag har den på mig så... "händer det något". Den är bara sååå vacker och rätt! Och det VET jag att min sambo med kommer tycka, när han får se den på mig, och när håret och sminket och alla de där bitarna är på plats. Och det är jag HELT övertygad om att även din kille kommer tycka! Det är inte lätt att få en uppfattning egentligen av ett plagg när man bara ser den på bild. Så jag tycker INTE att du behöver vara orolig! Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Jag som har sett klänningen på dig ,
    Säger bara att du är världens vackraste i den .
    Som en drömm :))
    /F

    SvaraRadera